”Oo het ku kotonas!”

Tuletpa sitten käymään tai asumaan, meille olet tärkeä. Ja usko pois, meillä on mukavaa.
Pokela, Lakaniemi ja Pyhälahti, kolme vireätä kylää asukkaineen elää ja hengittää upeissa maisemissa: pohjoisessa Lappajärven avoin selkä ja etelässä Etelä-Pohjanmaan korkeimmat harjanteet Lakeaharju ja Pyhävuori. Kesäisin kylien asukasluku moninkertaistuu, kun kaikki kylien kesäasukkaat saapuvat lomailemaan näihin upeisiin maisemiin.

Eikä täältä meiltä mikään ole kaukana. Jos apu ei löydy naapurista, niin kävelymatkan päässä ovat mm. päiväkoti, liikuntasali ja urheilukenttä, laskettelurinne, valaistut hiihtoladut, uimarannat ja paljon muuta.  Lisäksi luonto tarjoaa hyvät mahdollisuudet marjastukseen, sienestykseen, metsästykseen ja kalastukseen.

Noin 10 kilometrin, muutaman minuutin ajomatkan, päässä ovat Vimpelin keskustan palvelut: terveyskeskus, peruskoulut ja lukio, kirjasto, liikuntahalli, kirkko, kaupat ja muut lähipalvelut. Noin 15 minuutin ajomatkan päästä löytyvät Alajärven kaupungin palvelut: uimahalli, tennishalli, jäähalli sekä seutukunnan suurimmat marketit.

Myös työpaikkoja on meillä ihan lähellä. Oman kylän pienyritysten lisäksi korkeintaan 20 minuutin ajomatkan päästä löytyy n. 400 teollisuuden työpaikkaa, erilaisten pienempien yritysten työpaikkoja sekä kuntien ja seurakuntien työpaikat.  Maakuntakeskus Seinäjoen palvelut ovat kaikki alle tunnin ajomatkan päässä.

Tervetuloa meille asumaan ja viihtymään!

Lappajärvi, suuri ja suloinen, aalloillas aurinko palaa,
veden hehkua herkkää, huumaavaa kuun silta sineesi valaa.
Vaiti seison vuorella palvoen, yli Uhrikiven katselen Pyhävuorelta aaltojen yli.
Siinä aukee aavana edessäin kotiseutuni lämmin syli.

(1. säkeistö Vimpelin Väinämöisen, Eeli Kivinen (3.3.1900 – 26.3.1990), laulusta Lappajärvi)

AJANKOHTAISTA

Vuosikokous 5.3.2017

18.02.2017 21:52:57 Liikala Markku

Lakis Oy:n kahvion tiloissa sunnuntaina 5.3.2017 klo 17.30.

Kyläseuran vuosikokous syksy 2015

08.11.2015 20:55:45 Liikala Markku

Kyläseuran vuosikokous pidetään sunnuntaina 15.11.2015 klo 15.00 rinneravintola Välilaskussa Lakeaharjulla.

Kuituliittymän hankinta Pokelassa etenee

28.03.2014 21:19:50 Liikala Markku

Vimpelin kunta järjesti 19.2-2014 infotilaisuuden yhdessä Alajärven Puhelinosuuskunnan kanssa kuituliittymien hankinnasta Vimpeliin. Tilaisuudessa oli niukasti väkeä, mutta kysymyksiä kuituliittymän hankinnasta esitettiin runsaasti.

Kaikki aiheet